出版稿子

  • 古澤良太的編劇法 - Ming Pao Daily News D04 | 副刊/世紀 | 世紀.影話 | By 林綸詩 2017-10-27 《乒乓情人夢》(圖)11 月9 日在港正式上畫,編劇古澤良太是華文區知名度較高的日本編劇,主要是作品《Legal High》(2012)得到很好的反應,遠超他的長壽劇《相棒》(2005...
    5 weeks ago

2.19.2005

NA photo day

一年又過去,今年的不同.是因為穿起畢業袍的都是一起不習慣、一起習慣去適應大學的朋友.轉眼間你們已蓄勢待發,準備起飛.我就如在陸地上觀看火箭升空,bomb一聲駱駝首先開到香檳(注:其實已試開了過了半分鐘到),意味著你們要離開了...我看著我的張佬同學仔.我們一起起步的,我也是新亞的,我更是journal的,怎麼現在不是站在你們身旁?個心真係up左一up.我想起細O,你們是我大學生涯的開始,也是我大學生涯的好大部份.一切好像要完了,但好像又不是完了.

不過後來都冇咩事.畢竟是開心的.因為你們結局的美好,也代表我們大學的友誼的美好.一起建立的東西--journal的意識形態(哈哈)、bitches、同其他journal人的arm channel、一齊做projects、拍片錄音...去到最後,一切仍是美麗,是很難得.

畢竟NA journal對我們都是特別的.雖然我們的系不玩書院分化 (which is very good I think),但話哂係宿時都係我們群埋,一齊係人文館行番去或係志文睇報紙和電視.或者應該話每個journal人都係新亞人.我們的NA can tea和寫稿排版時的蛋牛治和像全屬於我們的NAH. 當然還有通頂傾偈的志文房、搞”活動”的志文大廳和吹水的孔子草地.

要和蘇菲說聲對不起.自問這個camman除了用那萬幾元的相機用得開心,別都做得不好.成日走左去同其他人影相.不用請我吃飯,你畢業前和我去吃頓美而廉,開開心心好了?

其他新亞人,也對我有很大的意義.LDP的同學仔,見到Anita,chowchow汪洋CharlesWu. 我們這班leaders出去會怎樣?捱過了這麼多,離開後可不要忘記我們的同甘共苦.這班人真像中同.然後有莊員,一齊係宿對住部電腦做莊務,NA的幾個莊友仔?martinemaisiejanice...可惜其他人不在香港...還有大富翁,他們還問我為什麼沒有袍.新識的人是這樣啦!

兩點幾收到津津的電話,問我是不是NA的.Errrr.....結果還是和他拍了張casual wear的畢業照,UC Photo Day再找你.

還碰到很多從前志文的人,更多我沒有走上去和他們拍照.個原因好無聊,我唔想下年掛多個朋友...不知怎的,但我不會忘記你們.

我也很喜歡新亞.

5 comments:

Anonymous said...

我喜歡新亞,也喜歡綸綸。多謝妳的轉轉牌~但請不要再叫我甚麼「油」了。haha~

Gary said...

雖然我不是新亞人,但我對新亞真的十分欣賞的.(尤其是有cindy你! wahaha)

所以,我都一樣好支持你...的blogs!
hehe...

(喂....我對你的travel journel念念不忘呢!!!你何時醫好它呀?我想看呀!)

Paranoid Kidult said...

其實我們早一年或遲一年走都
無大分別呀,
因為我們還有一輩子,
你話還有很多心事要同我講。

Anonymous said...

我不是NA人
也不和你同年

但我有一樣同你一樣
就係......

肥...

哎呀~唔係呢樣...
我地係JOURNAL人

唐宇軒

ghkj said...

Youth is not wow gold a time of life;world of warcraft gold it is a state of mind; cheap wow gold it is not a Maple Story Accounts matter of rosy cheeks, red lips and supple knees;mesos it is a matter of the will, a quality of the imagination,wow gold kaufen a vigor of the emotions; it is the freshness wow geld of the deep springs of life.maple story mesos Youth means a tempera-mental predominance of courage over timidity, of the appetite for adventure over the love of ease. This often exists in a man of 60 more than a boy of 20.wow gold farmen Nobody grows old merely by a number of years.maple story money We grow old by deserting our ideals.ms mesos Years may wrinkle the skin, but to give up enthusiasm wrinkles the soul. Worry, fear, self-distrust bows the heart and turns the spring back to dust. Whether 60 or 16, there is in every human being’wow powerleveling s heart the lure of wonder, the unfailing childlike appetite of what’s maple story money next and the joy of the game of living.powerlevel In the center of your heart and my heart there is a wireless station: so long as it receives messages maplestory powerleveling of beauty, hope, cheer,world of warcraft power leveling courage and power from men and from the Infinite